Viimasel ajal on eestlaste seas järjest populaarsemaks muutunud autosport ning kõik sellega kaasnev. Selles on kindlasti suur osa Ott Tänakul ja teistel tublidel autosportlastel. Käesoleval aastal oli esimene kord, kui Elva lähedal Kulbilohus sõideti driftivõistlus. Kõik see sai võimalikuks tänu sellele, et rada sai endale uue katte.
Varasemalt oli tegemist krossirajaga, kus driftiautod sõita ei saanud. Tänaseks päevaks on seal võimalik korraldada erinevaid võistlusi ning seda ka pidevalt tehakse. Kulbilohu raja teeb äärmiselt huvitavaks ja heaks see fakt, et pealtvaatajad näevad kogu rada äärmiselt hästi. Samuti on rajal erinevad tõusud ja langused, mis annavad juurde palju vaatemängulisust. Publikule meeldib, kui võistlejad teevad ja saavad teha vaatemängulisi manöövreid. Tegemist on siiski paljuski publikule suunatud spordialaga.
Drifti eripärad Kulbilohus
Teatavasti on iga rada erinev ning samuti sõltub äärmiselt palju rajameistrist, milline on lõplik tulemus. Kuna Kulbilohus on palju tõuse ja langusi, siis paneb see ka autod raskesse olukorda. Nõrgemad autod ei suuda säilitada piisavalt kiirust, et läbida kurvid korrektselt. Kurvide läbimine korrektselt on oluline, sest driftis jagatakse punkte pideva külglibisemise hoidmise ja stiili eest. Olukorras, kus auto läheb nii öelda otseks – loetakse sõit ebaõnnestunuks ning tulemuseks on null punkti. Samuti võib juhtuda, et auto sureb välja, kuna ei olnud piisavalt jõudu mäkke minekul. Tegemist on küll Elva lähedal asuva võistlusega, kuid käivitusabi Tallinnas oleks valikuks, kui võistlus toimuks näiteks Ülemiste keskuse parklas. Erinevad korraldajad proovivad alati leida uusi ja vaatemängulisi kohti, kus võistlusi korraldada. Kulbilohu rajal vajab auto aga väga palju jõudu ning sõitja poolt oskusi, et antud olukorda säilitada. Kindlasti on heas seisus autod, mis on võimsamad, sest nendega ei teki mäkketõusu ajal probleeme. Samas võib kõik kaardid segi mängida vihm, mis muudab libisemise oluliselt lihtsamaks. Sellisel juhul võivad ennast väga heast küljest näidata ka sõitjad, kelle autod on nõrgemad.
Mis muudab driftiautod eriliseks?
Paljud inimesed ajavad driftimist sassi tegevusega, mida tehakse öösiti parklates ja mis ei ole lubatud. Drift, kui autospordi osa on äärmiselt vaatemänguline ning huvitav ala mida vaadata. Autod on meeletult võimsad ning samuti suudavad sellised autod õhku paisata suure kogusi rehvidest tekkivat tossu. Võimsamates klassides konkureerimiseks on vaja kindlasti ümber ehitada auto pöördenurk. Selleks kasutatakse spetsiaalseid detaile, mis võimaldavad ratast rohkem välja pöörata. Nii on auto üle suurem kontroll ning ühtlasi on võimalik sõidukit käsitleda ka praktiliselt põiki olekus. Loomulikult ehitatakse ümber ka mootorid ning käigukastid, sest auto üle tahtlikult kontrolli kaotamine vajab jõudu. Samuti paigaldatakse autosse ka suurem ja võimsam käsipidur, mille abil saab alustada libisemist. Oma välimuselt on tegemist suure toruga, mida on võrreldes tavalise käsipiduriga oluliselt lihtsam tõmmata ja hallata.
Driftimine kui elustiil
Nagu ka paljud teised autospordi alad, kogub driftimine järjest rohkem populaarsust. Sellele aitavad kaasa paljud sotsiaalmeedia tegelased, kes toovad juurde poolehoidjaid. Kajastatakse enda tegemisi nii auto ehitamise ajal, kui ka vahetuid muljeid võistlustest. Sellisel viisil saavad poolehoidjad enda lemmikute tegemistel hästi silma peal hoida, kuid samas muudab see ka antud spordiala oluliselt nähtavamaks laiemale publikule. Paljud inimesed arvavad, et driftimine on halb ning sellega kaasnevad avariid, kuid reaalsuses see nii ei ole. Loomulikult võib ka võistlustel juhtuda õnnetusi, kuid sõitjad kasutavad turvavarustust ning sellega elimineeritakse suurem osa vigastusi. Driftimine on saanud endale halva kuulsuse tänu inimestele, kes teevad seda linnaliikluses, mis ei ole lubatud. Samuti on tegemist ohtliku tegevusega nii endale, kui lähedal asuvatele inimestele.
Iga asja jaoks on olemas oma aeg ja koht, ning arvestades palju võistlusi Eestis toimub, siis saate enda võimed proovile panna ka legaalselt.